vineri, 22 iulie 2016

POEZIE POPULARA - de Ioan Barac (1776 - 18480)



 

POEZIE  POPULARA

de  Ioan  Barac  (1776 - 18480)



   Dorit-am de măritat
     Ca să-mi capăt un bărbat
     Mai nimic nu mi-am fetit
     Bată-l piatra de iubit !
     În brață m-au aruncat,
     Bată-l piatra de bărbat,
     Pînă-n gît m-am îngropat.
     Unde-s acum fetele
     Să-mi jelească zilele ?
     În ce grijă m-am băgat
     Bată-l scîrba măritat !
     Că mi-au dat dorul de cap,
     De bărbat nu pot să scap.
     O, dragă luniță,
     Varsă-mi luminiță,
     De sus peste mine
     Caută cu bine,
     Că-mi e săgetată
    Inima mea, iată
    Eu mă rog de tine
     Scapă-mi pe mine
     Dintr-o zăpăceală
    Care cu greșeală
    Mi-au fermecat firea
     Și toată simțirea.
     Lună strălucită,
     Însă cu oftare,
     Te rog foarte tare
     Să-mi iai o durere,
     Dacă ai putere,
     Ce mă bîntuiește
     Inima-mi căznește
     Și trage să moară
    De-un ochi de fecioară,
     De care deodată
    Fusă deochiată ;
     Însa ea nu știe
     Că ce-mi este mie.