vineri, 7 noiembrie 2014

DOMNU PROFESOR de Ștefan Octavian Iosif



 

http://www.saleoilpaintings.com/paintings-image/jan-steen/jan-steen-the-severe-teacher.jpg

DOMNU  PROFESOR

de Șt. O. Iosif

Nimic nu-nvață blestemații !
Și eu mi-am zis de-atâtea ori
Că dau la dracu meditații...
Dar vezi că cele trei surori
Îmi sunt cu mult mai dragi ca frații
Cei răi și neascultători.


Afară-i noapte, vijelie,
Și-i cald în salonașul lor...
Mă-ntâmpină cu veselie
Și toate mă salută-n cor
Și fiecare vrea să știe:
„Ce face domnu profesor ?”


În lecții ele-și spun secrete
Fac haz pe socoteala mea.
Își mușcă buzele șirete,
Pufnesc în râs, fără să vrea...
„Tii, bată-vă norocul, fete !”
Și mama face haz și ea...


La masă - glume, gălăgie...
Și cea dintâi îmi toarnă vin,
Drăguț a doua mă îmbie,
A treia-mi dă paharul plin...
Ei, cine-mi poate spune mie
În sănătatea cui să-nchin ?


Târziu, când plec de ies în stradă
Și-i întuneric peste tot,
Ah ! unde-s ele să mă vadă,
Orbit de viscol cum înot
Prin valurile de zăpadă...
Și drumu-i lung și nu mai pot...


În odăița-ntunecată
E frig...Eu, zgriburit, din pat
Ascult vifornița turbată
Și-adorm cu gândul fermecat
La basmul vechi: „Au fost odată
Trei mândre fete de-mpărat...”


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2uOXIfQJ7glHAuMfoFiE6A-TKYkS8fjuwlpR7l8yfEQEGIdNd0EPd8VfoT5CrvEOz1w_v1T1UmqtBr4xZAj2jCA-poqAQhPDkF1g9215CwwtlJyJiDDr_P4EMqw8nEOG8fPcA41JEoQyj/s1600/readingattable.jpg

 (120x100, 10Kb)