duminică, 22 aprilie 2012

POEZII




Image Hosted by pixs.ru








JOC DE TOAMNĂ

        de  Cosmina Vasilache




S-au jucat de-a ploaia
Ochii triști ai toamnei
Modelându-mi amintirea
În mușcate purpurii...
Dar adevăratul anotimp
Îl retrăiesc doar eu,
Când viața cerne
Lacrimi și tăcere.













ȘAH  ȘI  MAT


        de  Gabriel  Cîrstea




Jucăm fiecare același joc
Pe-o tablă în patru colțuri
Cu pătrățele,
Albe și negre,
Tabla de șah a vieții.
Cândva am încercat să fiu pion,
Dar în legile lui strâmte
Toată lumea mă lovea
Dintr-o vanitate absurdă
Și-o sete amară de putere.


Am încercat apoi pe rând
Să fiu turn cu ziduri puternice,
Însă mă loveau cu bună știință
Nebunii.
Am fost apoi cal,
Cal pentru toți,
Cal de povară
Biciuit de destinul
Care m-a făcut și rege.


Am încercat să mă simt puternic
În noul meu rol,
În zadar:
Toți cădeau lângă mine
Unul căte unul
Până când am rămas singur
Fugărit de toți.


Și am auzit eliberarea:
”Șah și mat”.
De atunci am înțeles
Că mai bine decât orice este
Să lași tabla deoparte
Și să devii jucător.





Image Hosted by pixs.ru




ARC  DE  CUVINTE

                    de  Justina  Bandol



Malul din noi
Și malul din afară
Sunt legate
printr-un pod de cuvinte.
Caută cât mai mult depărtările
Din noi
Plecate peste râpa
Dintre înăuntru
și neînăuntru,
Ca sfărâmarea propriilor sunete.






LACRIMI  ȘI  IUBIRE

                     de Renata  Dumitru



Lacrima mea
cade
pe mugurul serii.
Pată de lumină licărind
în tăcere.
Mirosul ierbii fremătânde
Îmi flutură părul
În mii de gânduri.
Peste tot zbucium de valuri
Căci verdele
înalt,
subțire
al câmpiei
Primește
lacrima mea.
Zbătută de vânt și iubire.








NOSTALGIE

                de  Oana  Șerban




Mi-e greu de aer și mi-e dor
Cu pleoapele-nsomnate ce se-adună
Să mă alint pe mâna ta ușor
Ca și uitarea pe un corn de lună.


Mi-e vis de tine și mi-e cald
Ca-ntr-o legendă simplă despre ploi,
Prin ochii tăi c-o frunză să mai cad
Ca și-nserarea tandră peste noi.


Mi-e noapte-n mine și mi-e pace,
Noi ne-am creat într-un poem de fum,
În mine - oricine poate să se joace
Acum de-a timpul părăsit pe drum.







LUMINA  TA

    de  Gabriel  Cîrstea



Am alergat după tine
Și-ai aruncat în mine
Cu flori.
Nici nu știam că florile
Pot să doară.


Am alergat după lumina ta
Dar s-a făcut dimineață
Și lumina s-a stins...


Nici n-ai apucat
Să-mi spui cum te cheamă
Și ai plecat...